Beste Made in Asia ooit: 73.624 bezoekers reizen door Azië in Brussels Expo
Heroes presenteert indrukwekkende cijfers voor evenement met YouTubers en Aziatische popcultuur
Brussel – 10 april – Maar liefst 73.624 bezoekers zakten dit weekend af naar Brussels Expo voor het Made in Asia & YouPlay-festival (55.000m²), hét evenement voor fans van Japanse animatie en strips, YouTube-sterren, K-pop, videogames en andere Aziatische popcultuurfenomenen. Daarmee verpulvert het evenement alle voorgaande bezoekersrecords.
“Het is ongelooflijk hoeveel fans hun weg vinden naar onze talrijke activiteiten,” zegt een verheugde Anthony Audenaerd, event director van Made in Asia. “Met de Franstalige stemacteurs, beroemde YouTube-sterren en cosplay-experten in onze gastenlijst, de vele gaming-activiteiten, honderden merchandise-standen en het enorme springkasteel van 270m², en de Aziatisch geïnspireerde shows, culturele tradities en lekkernijen, hadden we de ideale mix om tienduizenden fans drie dagen lang te entertainen. En dat werd geapprecieerd!”
Bekijk de aftermovie in bijlage!
De volgende editie van Made in Asia vindt plaats op 24-25 september 2022. Dan volgt het volgende hoofdstuk uit de Made in Asia-geschiedenisboeken: een uitbreiding met een volwaardig neven-evenement rond Westerse popcultuur, Heroes Comic Con. Daartoe zullen de fans met eenzelfde ticket ook toegang krijgen. Dat zal niet alleen nog meer fans op de been brengen, maar ook een geslaagd huwelijk van oost en west teweegbrengen. Meer info op www.heroescomiccon.be.
Made in Asia maakt deel uit van Heroes, het Europese, overkoepelende merk van popcultuurevenementen met 9 evenementen in 3 landen. Meer info op www.heroes.live.