Eerste post-COVID Made in Asia-editie maakt onverhoopte ‘sold-out-start’
Fans van Aziatische popcultuur stromen binnen in Brussels Expo
Na een lange COVID-pauze geeft Heroes Belgium vandaag opnieuw het startschot voor hét evenement rond Aziatische popcultuur en internetcultuur: Made in Asia & YouPlay 2021. Fans van Japanse animatie, manga en cultuur, en van videogames, bordspellen en bekende YouTubers kunnen op 8, 9 en 10 oktober eindelijk opnieuw hun passies vieren in Brussels Expo, vaak in kleurrijke kostuums. Dat doen ze zo massaal dat de gehele zaterdag én zondag van het evenement volledig uitverkocht zijn.
Vrijdag 8 oktober – Het is duidelijk: dankzij de COVID Safe Ticket-protocollen en een goede communicatie van de daarbij horende maatregelen, is het vertrouwen in grote indoor-evenementen helemaal terug. Een schoolvoorbeeld daarvan is Made in Asia, het evenement dat een stukje Verre Oosten naar Brussels Expo haalt in de vorm van Aziatische cultuur, authentieke gerechten, Japanse animatiefiguren, videogames en nog veel meer ervaringen.
De ticketverkoop liegt er namelijk niet om: de limieten voor de zaterdag- en zondagtickets werden ruimschoots behaald en dus kregen die twee dagen de stempel ‘sold-out’. Een onverhoopt succes. Hoewel dit het eerste grote indoor-evenement is in Brussels Expo, zijn er op het ogenblik van schrijven toch ongeveer 55.000 tickets verkocht en stond om 12u iedereen als vanouds te trappelen om in ware ninja-stijl binnen te lopen.
De kunstliefhebbers onder de Made in Asia-bezoekers krijgen de kans om een tekening of handtekening te scoren bij onder meer de geëerde Japanse artiest Onda Naoyuki, bekend van de nieuwste manga- en anime-hitserie Berserk en van klassiekers als Resident Evil en Gundam. Ze kunnen eveneens deelnemen aan artistieke workshops, Dragon Ball Z-exposities bezoeken of kunst en merchandise kopen in de enorme Geek Market met maar liefst 250 exposanten van overal ter wereld.
In het gelijktijdige sub-evenement YouPlay kunnen fans van internetcultuur terecht om bekende YouTube-sterren om handtekeningen of selfies te vragen. En wie echt zin heeft in wat spektakel, kan zich verliezen in het door Red Bull gesponsorde ‘Team Meta Esports Arena’. Knaldrang in gamervorm.
Wie iets actiever wil deelnemen, kan zich storten op de vele opblaasbare hindernissen, een superheldenexamen afleggen op het My Hero Academia-parcours, of zelfs wild dansen op de tunes van Aziatische hologram-artiesten of Nepalese hiphopsterren.
De meester-ninja’s doen weer kick-flips van geluk en de geisha’s zwaaien de bezoekers toe in Brussels Expo. Made in Asia is na ruim 2 jaar terug van weggeweest.
Made in Asia opent vandaag op vrijdag 8 oktober de deuren, maar zet het Aziatische feest verder op 9 en 10 oktober, in Brussels Expo. Wie alle activiteiten en gasten wenst te zien, surft naar www.madeinasia.be/nl.