Made in Asia ontvangt 70.174 bezoekers op 3 dagen in Brussels Expo
Aziatisch popcultuurfestival Made in Asia 2019 sluit de deuren na drie geslaagde dagen in Brussels Expo. Op 8, 9 en 10 maart entertainde het evenement maar liefst 70.174 fans met alles rond anime, manga, videogames en Japanse bezienswaardigheden. Zaterdag steekt er qua bezoekers met kop en schouders bovenuit met 35.000 fans. Een uitzonderlijk succes.
Made in Asia vulde vijf paleizen van Brussels Expo met wereldberoemde Japanse artiesten, bekende YouTube-sterren, de drie grootste consolemakers in de videogamewereld (Sony, Nintendo & Microsoft), exclusieve tentoonstellingen, ontelbaar veel activiteiten zoals een Ninja-academie, een boogschuttersstand, esports, Pokémon-toernooien en nog veel meer. Daarenboven kon het zich ook op de borst kloppen met de grootste geeky markt van België, waar je merchandise en souvenirs van allerlei slag kon vinden.
Dit stukje Azië in Brussel wordt achter de schermen geruggensteund door het overkoepelende Heroes-netwerk, een internationale samenwerking tussen 11 evenementen in 4 landen. Onder diezelfde koepel vind je ook de Belgische comic con FACTS, die zich in Gent al meer dan een kwarteeuw toelegt op series, films en games voor een breder popcultuurpubliek.
Made in Asia probeert het in 2020 nóg beter te doen op 13, 14 en 15 maart, opnieuw in Brussels Expo. Maar eerst mag Rétro Made in Asia, de spin-off in Namur Expo, 2019 in schoonheid afsluiten, op 28 en 29 september. Meer info op www.madeinasia.be.