Made in Asia ontving 55.323 bezoekers op 3 dagen in Brussels Expo
Eerste post-COVID Made in Asia-editie groot succes
Het Aziatischepopcultuurfestival Made in Asia sluit de deuren na drie geslaagde dagen in Brussels Expo. Op 8, 9 en 10 oktober entertainde het evenement maar liefst 55.323 fans met alles rond anime, manga, videogames en Japanse popcultuur, met een uitverkochte zaterdag als gevolg. Na bijna 2 jaar stilstand is de boodschap van de bezoekers duidelijk: grote indoor-events zijn terug.
Deze editie werd een onverhoopt succes, met maar liefst vier paleizen van Brussels Expo gevuld met internationale manga-artiesten, exposanten en muziekacts, een Red Bull-esports-spektakel, exclusieve tentoonstellingen, superheldenscholen, opblaasbare hindernissen en een van de grootste ‘Geek Markets’ van België.
Dit stukje Azië in Brussel wordt achter de schermen geruggensteund door het overkoepelende Heroes-netwerk, een internationale samenwerking tussen 9 evenementen in 3 landen. Onder diezelfde koepel vind je ook de Belgische comic con FACTS, die zich in Gent al meer dan een kwarteeuw toelegt op series, films en games voor een breder popcultuurpubliek.
Verwacht wordt dat de trend van opnieuw oplevende evenementen voortgezet zal worden in de volgende editie van Made in Asia, op 4, 5 en 6 maart 2022, in Brussels Expo. Meer info op www.madeinasia.be/nl.