Made in Asia start Brussels Expo’s post-COVID-seizoen met uitverkochte zaterdag

Belgische evenementensector ziet opmerkelijke heropleving in ticketverkoop

Het Aziatische popcultuurevenement Made in Asia op 8, 9 & 10 oktober – en het sub-evenement YouPlay, dat focust op de YouTube-internetcultuur – is het allereerste grote indoor-evenement in Brussels Expo na de lange COVID-pauze in de sector. De teams van de expo-hallen en de organisatie van de evenementen melden dat tienduizenden mensen een verbazingwekkende hernieuwde interesse tonen om grote evenementen bij te wonen, tot aan uitverkochte event-dagen toe.

Het feit dat de zaterdagtickets van Made in Asia volledig uitverkocht zijn, maakt het glashelder: eventbezoekers vinden opnieuw de weg naar de zalen van Brussels Expo. Met maar liefst 40.000 verkochte tickets op het ogenblik van schrijven en een uitverkochte zaterdag, is het duidelijk dat grote indoor-evenementen helemaal terug zijn.

De grote stijging van de belangstelling werd geruggensteund door de duidelijke communicatie en crisismanagement rond de COVID-maatregelen, meer bepaald het COVID Safe Ticket. Zodra die regels waren vastgesteld, leken de bezoekers gerustgesteld en steeg de ticketverkoop tot pre-COVID-niveaus. 

"We zijn blij om te zien dat dit Aziatische festival – en de evenementensector in zijn geheel - het vertrouwen van de bezoekers geniet", zegt Dirk Van Roy, CEO van evenementenorganisator Easyfairs, de drijvende kracht achter Made in Asia. "Dankzij duidelijke communicatie over de COVID Safe Ticket-maatregelen, goed crisismanagement en een mooie line-up van goed doordachte activiteiten, kunnen we opnieuw zorgen voor de herkenbare comfortabele event-ervaring waar de mensen van houden. We hebben er alle vertrouwen in dat evenementen als deze op een veilige manier kunnen worden gehouden. En de bezoekers blijkbaar ook."

"Made in Asia is het eerste evenement dat in Brussels Expo wordt georganiseerd sinds de Covid-sluiting en de heropening van onze sector. We zijn meer dan verheugd dit weekend meer dan 40.000 bezoekers in onze venue te mogen verwelkomen. Onze zalen zijn vorig jaar uitgerust met de nieuwste UVC-technologie om een veilige omgeving voor onze bezoekers te garanderen," zegt Denis Delforge, CEO van Brussels Expo.

Op 8, 9 en 10 oktober kunnen alle community’s van de Aziatische popcultuur eindelijk weer samenkomen en hun passies vieren in een veilige omgeving, allemaal samen in een magisch universum in Brussels Expo. 

Het Made in Asia & YouPlay-festival zal plaatsvinden op 8, 9 en 10 oktober 2021, in Brussels Expo. De focus zal liggen op manga, anime, Japanse en Aziatische culturen, YouTube-sterren, videogames en andere popcultuurfenomenen. De volgende editie vindt plaats op 4, 5 & 6 maart 2022. Tickets & info: www.madeinasia.be

Made in Asia’s Easyfairs-neefje FACTS – dat focust op films, series, games en andere algemene popcultuurfenomenen – wordt op een gelijkaardige veilige manier georganiseerd op 6 en 7 november in Flanders Expo Gent. Meer info op www.facts.be

Wafaa Hammich

Spokesperson Brussels Expo

Anthony Audenaerd

Event Director Made in Asia

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Made in Asia

***MEDIA GALLERY***

Het Made in Asia- en YouPlay-festival, dat is dé bijeenkomst voor fans van manga, anime, YouTube en videogames.  Ontmoet gerenommeerde Japanse gasten, beroemde YouTubers, speel de beste videogames van het moment, neem deel aan creatieve workshops, koop exclusieve beeldjes of manga-strips om je verzameling te vervolledigen, neem deel aan cosplay-wedstrijden en geniet van talloze andere verrassingen.

Sinds kort wordt het festival Made in Asia  geruggensteund door een internationaal netwerk van comic cons en mangaconventies, genaamd Heroes. Dat netwerk zorgt voor een ongekende garantie van kwaliteit én voor de zekerheid dat de twee evenementen nog lang popcultuur-plezier mogen verspreiden in België. 

Copyright © 2024 Made in Asia. Alle rechten voorbehouden.